HÄDAS KEHVA REMONDITÖÖGA: kas ehitaja esitatud arve peab tasuma ka siis, kui tööga rahul pole?

Urve Vilk, 3. märts 2022

TTJA tarbijate ja ettevõtjate nõustamise osakonna nõustamisteenuse ekspert Margot Leen kommenteerib, et juba enne lepingu sõlmimist tasub tähele panna, kellega leping sõlmitakse. Eraisikuga lepingu sõlmimisel võib hind küll odavam olla, kuid vaidluste tekkimisel ei saa pöörduda avaldusega tarbijavaidluste komisjoni, sest eraisikute vahelised vaidlused lahendab kohus.

Kui leping on sõlmitud juriidilise isikuga, kohustab töövõtuleping üht osapoolt valmistama või muutma asja või saavutama teenuse osutamisega muu kokkulepitud tulemus ja teist osapoolt maksma selle eest tasu. Kui töö tellinud osapool pole tulemusega rahul, peab ta teavitama töövõtjat töö lepingutingimustele mittevastavusest kahe kuu jooksul.

„Kui tarbija leiab, et tehtud töö ei ole kvaliteetselt tehtud või on tehtud poolikult, tuleks esimese asjana sellest töö tegijale teada anda. Mõistlik oleks olukord fikseerida piltide või videoga,“ selgitab Leen. Ta lisab, et kui töö ei vasta lepingutingimustele, võib tellija nõuda töövõtjalt töö parandamist või uue töö tegemist, kui sellega ei põhjustata töövõtjale ebamõistlikke kulusid või põhjendamatuid ebamugavusi, arvestades muu hulgas asja väärtust ja lepingutingimustele mittevastavuse olulisust. „Töövõtja võib töö parandamise asemel teha lepingutingimustele vastava uue töö ning kannab töö puuduse kõrvaldamise või uue töö tegemisega seotud kulud.“

Edasi lugemiseks vajuta:
Oled juba lugeja?