Proviisor: kase lehtedel ja pungadel on higieritust soodustav ja diureetiline toime, mis kulub ära külmetushaiguste korral
Kui puid oleks tarvis abielupaaridena kujutleda, võiks kase tamme oksavangu riputada, sest mehisele tammele tundub naiselik kask otsekui loodud olevat.
Nii mõnelgi hauakivil on koos kujutatud kodutalu ja kaske. Kõiv kuulub ikka kodu juurde, ajades oma juured isegi me unenäoilma: usutakse, et kui unes näha kodukase murdumist, kuulutavat see ette perenaise lahkumist. Inimesega sarnaselt on kask ajaline, kuid enamasti elab kodakondsed pikalt üle. Mõnel pool usuti, et inimesest lahkunud hing leiab ajutise asupaiga kasepuus, mistõttu on surma leebemas vormis ka kaasikusse minemiseks kutsutud. Nii heidab kask valgust ühtaegu kodule ja sealt lahkumisele. Justkui tahaks ta oma heleda, lausa valkja tüvega väärtustada kodus viibimist, pidades eriomast eespalvust ajalise elu väärtustele ja rõõmudele.
Lahke meelega perenaiselik kask on vahel sättinud ennast kasvama sauna ligidale, otsekui osutades puhtusele ja tervisele, aga ka saunarõõmudele. Omal kombel on palvus seegi: sauna minnakse musta ihu, kuid puhta hingega. Seal ei ole kohta inetutel mõtetel ja kurjal sõnal, saunavaimu palge ees ei tohtivat vanduda ega kõhutuult lasta, muidu võivat koguni haigeks jääda. Tõsi, saunavihta ei tehta õuekasest, vaid oksad selle tarvis tuuakse noorest kodukaasikust.