Lugeja küsib: kas mul on õigus ärajäänud kontserdi piletiraha tagasi saada?

Urve Vilk, 3. juuni 2025

„Aeg-ajalt juhtub ikka, et plaanitud kontsert tühistatakse, lükatakse tulevikku või ürituse sisu muutub sellisel määral, et pileti ostnud isik ei soovi sinna minna,“ ütleb TTJA ELi tarbija nõustamiskeskuse valdkonnajuht Heldin Malmet. Piletiraha tagastamise eest vastutab sel juhul ürituse korraldaja.

Tema sõnul ostab teatud juhtudel ka piletimüügiportaal pileteid tagasi, kuid seda tehakse koostöös ürituse korraldajaga nendevahelise kokkuleppe alusel. Kui seda kokkulepet pole, peab tarbija pöörduma otse ürituse korraldaja poole. „Aga alles siis märkab nii mõnigi tarbija, et ta on Eesti piletimüügiportaali vahendusel ostnud pileti üritusele, mille korraldaja asub hoopis välisriigis,“ märgib Malmet. See tähendab, et tarbija peab edaspidi võtma ühendust välismaa kauplejaga ja tihti ka inglise keeles. Et see ei tuleks üllatusena, tasub juba enne piletite ostmist kontrollida, kes on ürituse korraldaja. „Vastav informatsioon on kättesaadav piletimüügiportaalis. Kui osta pilet müügipunktist, tasub enne ostu täpsustada, kes on korraldaja, kui seda teavet automaatselt ei jagata.“

Malmeti sõnul on tarbijal õigus ärajäänud ürituse eest raha tagasi saada: „Tarbija võib korraldajaga kokku leppida, et tagasimakse asemel saab ta pileti hiljem toimuvale üritusele või hüvitatakse kulu kinkekaardiga. Kui nimetatud alternatiivid tarbijale ei sobi, on õigus lepingust taganeda ja küsida tagasi kogu makstud raha.“

Edasi lugemiseks vajuta:
Oled juba lugeja?