LEIA VIIS MINUTIT AEGA! Need lihtsad harjutused siluvad kortse ja trimmivad nägu

Helen Arjo, ajakiri Tiiu, 3. märts 2021

Nii nagu pringi tagumiku või lameda kõhu nimel on vaja regulaarselt liigutada, tuleb ka oma näolihaseid treenida. Näojooga aitab ennetada kortse ja voolida kena lõuajoont. 

Kristel Kallasvee (64) on viis aastat teinud näoharjutusi ja kinnitab, et on niiviisi oma lõuajoone korda saanud. „Ja seda täiesti tasuta,“ ütleb ta. „Mu enda arvamus on subjektiivne, aga küllap on muutusi märganud ka teised. Sellega on samamoodi nagu võimlemisega – hea tunde tekitab juba see, et teen midagi enda heaks.“

Kristel ütleb, et eriti mõnus on harjutusi teha hommikul pärast kreemitamist ning enne meikimist ja sõrmuste-kella käele panemist. Enne tuleks ka veenduda, et käed on puhtad. 

Kust on harjutused pärit? „Olen need leidnud televiisorit vaadates eri aegadel ja eri kanalitest. Paljude seast olen välja sõelunud umbes viis, mida olen pidevalt tegema jäänud,“ räägib Kristel. „Kellel on huvi, leiab kindlasti guugeldades lisa. Tehakse ka kursusi, hind on 60 euro kandis.“

(Stanislav Moškov)

Kui palju näoharjutuste peale aega kulub? „Tublimad teevad iga päev, aga võib teha nagu tuju on. Mina iga päev ei tee, üle päeva aga küll,“ vastab Kristel. „Viis harjutus võtavad aega 5–10 minutit.“

Kristel soovitab iga harjutust teha vähemalt kümme korda järjest. Suu- ja keeleringe tuleb teha mõlemale poole.

Joogaõpetaja Aale-Triinu Sonn-Tambaur soovitab näoharjutusi kas või kortsude ennetamiseks. „Näos on 45 miimikalihast, mida saab treenida nagu iga muud lihast oma kehas. Ja nagu iga lihastreening, nõuab ka näojooga regulaarsust.“

Tulemusena parandab näotreening ainevahetust, vere- ja lümfiringet ning taastab lõtvuma kippuvate lihaste normaalse pringi oleku. „See omakorda silub olemasolevaid ja aitab ennetada tulevaid kortse,“ õpetab Sonn-Tambaur.

Kui arvate, et näolihaste treening on suur pingutus, siis te eksite. Õige näojooga algab hoopis lõdvestusest. „Meil on lihastesse pingeid kogunenud, aga pinges lihast hästi treenida ei saagi,“ täpsustab joogaõpetaja. „Sügavat lõdvestust nii massaaži kui ka joogaharjutuste abil on hea praktiseerida õhtuti või ka päeval vahepauside ajal. Pärast lõdvestavat osa on soovitatav teha näole kerge lihastreening, käies ükshaaval läbi kõik olulised miimikalihased. Hea oleks teha ka paar kogu keha joogaharjutust, mis toetavad näotreeningut. Harjutused võiks lõpetada kerge lõdvestusega.“

Sonn-Tambaur ütleb, et kui muud teha ei jõua, siis kulme kergitada ja nägu lõdvestada ikka jõuab – sellest tuleb vaid harjumus teha. „Hoidke laupa sõrmedega kerges venituses külgede poole, pingutades seeläbi laubasuurlihast ja kergitage umbes 20 korda kulme,“ õpetab ta. 

Sama lihtsad on harjutused, mis trimmivad näoplaani ja tõstavad põskesid: „Hingake sisse ja laske õhul põske valguda. Liigutage õhku ühest põsest teise, lõpuks lõdvestuge ja puhuge välja. Tõmmake põsed tugevalt lohku ja naeratage, tõstes samal ajal põski. Nii treenite tõhusalt põselihaseid.“

Huuleümbruse rõngaslihase treening ja kortsude vähendamine algab aga vahva nimega Marilyn Monroe harjutusest: „Hoidke kulmud siledad ja saatke õhusuudlusi. Korrake neli korda. Seejärel vajutage huuled tugevamini vastu sõrmeotsi ja korrake veel neli korda.“

Vaata ka Kristeli lemmikuid näojooga harjutusi galeriist!

____________________

Vabastage pingeid ka enesemassaažiga!

Kes rohkem aega leiab, võib proovida enesemassaaži, mis vabastab kogunenud pingeid ja parandab meeleolu. Parim sooritusaeg on õhtul sügava une toetuseks või argipäevapausidel. 

  • Hõõruge käsi kokku ja libistage ninajuurest kõrvadeni. See lihtne tehnika vähendab harjumust hoida nägu pinges, parandab verevarustust, maandab edukalt stressi ja vähendab seeläbi ennatlike kortsude teket.
  • Elu pikemaks lükkamise nime all tuntud tehnika tähendab, et  nimetissõrmedega tõmmatakse mitu korda ninajuurest kuni sõõrmeteni. Tehnika ergastab akupunkte.
  • Masseerige pehmete mudivate näpistustega kogu lõualuuäärt kuni kõrvadeni.
  • Haarake kõrvadest, venitage need pisut allapoole ja tehke suuri ringe mõlemaga korraga. 
  • Mudige kõrvad pehmeks ja soojaks. 
  • Katke kõrvad peopesadega ning umbes kümme korda suruge kergelt ja lõdvestage vaheldumisi. 
  • Masseerige kogu kuklaluuäär hoolikalt sõrmedega vajutades läbi. 
  • Vähemalt viie sügava hingamise ajal vajutage suunaga üles vastu luud tuulepunktidele, mis asuvad mõlemal pool kukalt enne kaelakõõluseid. 
  • Vajutage läbi ka keskmine tuulepunkt, mis asub kukla kesktelje lohus.

 Aale-Triinu Sonn-Tambaur, joogaõpetaja

Artikli täismahus lugemiseks vajuta:
%
Proovi Digilehte
1€/kuu
Oled juba lugeja?