TIIU TREENIB | Tõmbame tiivanukid tugevaks!

Kai Ilp | Video: Tatjana Iljina, 3. jaanuar 2021

Hoiame selja sirge ja pea püsti, siis on ka elutormidel raskem meid maad ligi vajutada. Seekordne harjutus treenib selja ülaosa, kus asuvad abaluude tiivanukikesed ja nende ümber olevad lihased.

Selle väga tõhusa harjutuse tegemiseks on vaja abivahendit – kummist võimlemislinti. Seda saab osta spordipoodidest, aga olen näinud ka teistes tööstuskaupade kaupluste sortimendis. Asetage kummilint kodus nähtavale kohale, nii nagu ka hantlid – kui võimlemisvahendid on pidevalt silma all, siis ei unusta te võimlemist.

Kui soovite seda harjutust teha püsti seistes, siis siduge kummilint kodus ukselingi külge. Sama hästi mõjub harjutus siis, kui teete seda maas, matil või vaibal istudes.

- Võtke sisse lähteasend: istuge matil, jalad sirutatud sirgelt ette. Võtke kätega kummilindi otstest kinni ja kinnitage lint jalataldade alla. Selg on sirutatud, kõht ja naba tõmmatud lülisamba poole, korsetilihased hoitud.

- Hingake sisse ja tõmmake käsi koos lindiga tahapoole, nii et tiivanukid nihkuvad teineteisele lähemale. Selg püsib sirge, ülaseljalihased töötavad.

- Välja hingates laske kätel liikuda tagasi ettepoole.

- Tõmmake käsi uuesti taha, jälgides sissehingamist. Kui me harjutusi tehes õigesti hingame, on kasu tunduvalt suurem.

- Laske käed vabaks. Korrake harjutust, kuni tunnete väsimust.
Head harjutamist ja olge terved!

 ____________________
Tekst: Kai Ilp, seenioride võimlemise treener (piltidel)
Jumestus: Gethe Rohumägi
Stiil: Aija Kivi
Fotod: Tiina Kõrtsini
Video: Tatjana Iljina

Artikli täismahus lugemiseks vajuta:
%
Proovi Digilehte
1€/kuu
Oled juba lugeja?