KÜLMATUNNE ISEGI SOOJAS TOAS? Need tuntud ravimtaimed panevad energia taas liikuma!

Irje Karjus, 3. jaanuar 2021

Talvel märkab nii mõnigi, et külmatunne ei taha kaduda isegi siis, kui olete soojas toas. Kerged külmavärinad või -sööstud, jalgade ja käte külmetamine näitavad, et vere- ja ainevahetusringlus ei ole piisavalt aktiivsed. Kuid see võib viidata ka terviserikkele.

Kõige esimene abi sellele probleemile on D3-vitamiini topeltkogus. Tihti aitab juba pelgalt selleski, et soojatunne sisse saada, eriti kui tegu on keskealiste või vanemate inimestega. Sel juhul tuleks manustada talvisel ajal päevas kuni 2000 IU-d. Ühtlasi aitab see kaasa energiataseme tõusule ja isetervendavatele protsessidele kehas.

Angervaks ja liivatee

Soojendav tee. Võtke 1 sl angervaksa, liivatee ja kaselehe ürtide segu ja lisage 250 ml kuuma vett. Laske 5 minutit tõmmata ja jooge võimalikult soojalt, kuid mitte kuumalt. Võite lisada 1 tl mett. Tee on mõrkjas ja paneb energia kehas kiiresti liikuma.

Soojendav tinktuur. Põhjamaa talveõhtusse sobib hästi üks sortsuke tinktuuri kas lihtsalt lonksuna või tee sisse. Kasutage tinktuure, mis sisaldavad liivateed, angervaksa, teelehete, paiselehte, kaselehti, sirelit, üheksavägist või maarjaleppa.

Mesi angervaksaga. Pudistage angervaks peeneks puruks ning jahvatage kohviveskis pulbriks. Lisage pulber meele suhtes 3 : 7. Segage või mikserdage hoolikalt (mikserdamiseks peate mett pisut veevannil soojendama). Kasutage seda imesegu 1 tl päevas.

Tatar

Massaaž. Pange kaussi 1,5 kg kestaga tatrateri, lisage 2 peotäit raudrohtu või angervaksa. Astuge paljajalu kaussi ja sõtkuge seal 15 minutit. Tunnete peagi, kuidas soe tunne hakkab mõnusa lainena altpoolt üles valguma. Tehke seda kas või igal õhtul. See aktiveerib tallaaluseid punkte ja kogu keha isetervendavaid jõude.

Kask

Vahelduv dušš või saun. Oleks hea, kui saaksite endale igal õhtul lubada vahelduvat dušši või sauna. See karastab keha ja viib välja päeva jooksul kuhjunud šlakke. Kui keha on puhas, saate seda hommikul jälle uue puhta energiaga laadida, olgu see siis toit või emotsioonid. Kasutage soojendavat kase- või raudrohuvihta.

Raudrohi ja raudosi

Jalavann raudrohu ja raudosjaga. Pange kuum vesi jalavanni, lisage raudsed taimed – niipalju kui raatsite. Laske veel jahtuda sellise temperatuurini, et saaksite jalad sisse pista. Hoidke jalgu vees, aeg-ajalt kuuma vett lisades. See kiirendab vereringet.

Artikli täismahus lugemiseks vajuta:
%
Proovi Digilehte
1€/kuu
Oled juba lugeja?